Monday, October 22, 2012

motivasi marah




Daripada Abu Hurairah r.a. bahawasanya seorang lelaki berkata kepada Nabi s.a.w. Berwasiatlah kepadaku, Lalu Nabi s.a.w menjawab: Janganlah engkau menjadi seorang yang pemarah. Orang itu mengulangi permintaan beberapa kali, Nabi s.a.w menjawab:Janganlah engkau menjadi seorang yang pemarah...

saya rasa saya seorang yang suka marah, 
klu ad sesuatu yang tak kena pada mata saya. mesti saya rasa panasss (kawan2 yang rapat dengan saya mesti tau kn?)hehe


saya tak suka menunggu. menunggu buat saya rasa sangat2 annoying and angry..
kalau sape2 buat saya macam tu, mungkin orang tu akan dapat tgk riak muka saya berubah, marah n saya akan keep silent maybe for the whole day...to express my upset feeling.......

so, hadith ini motivasi diri saya supaya tak suka marah dan belajar untuk lebih bersabar pada masa depan, InsyaAllah (^_^)

No comments:

Post a Comment